توصیه هادی خامنه ای به اصلاح طلبان
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

وي ادامه داد: ممكن است در حاشيه‌اش انگيزه‌هاي اقتصادي و جغرافيايي هم وجود داشته، اما انگيزه‌ي اصلي ايدئولوژيك بوده است؛ به‌طوري‌كه در پيشاپيش لشگرهايشان صليب‌هايي به نشانه‌ي مسيحيت بود. اين كاملا ايدئولوژيك بود اما در واقع مسيحيت چنين دستوري به آنها نداد اما به عنوان ابزار از اين ايدئولوژي استفاده كردند. صهيونيست‌ها هم در اسرائيل(سرزمين‌هاي اشغالي) از يهود به همين شكل به عنوان ابزاري براي اهداف خودشان استفاده كردند.

دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) گفت: اين پروژه از جايي شروع شد كه آنها شروع كردند به خريدن زمين‌هاي فلسطينيان. البته ما مي‌دانيم كه خريدن زمين در واقع خريدن سرزمين نيست. يعني مالك زمين، مالك سرزمين نيست. بين اين‌ها تفاوت است. زمين‌ها را خريدند كه صورت و ظاهر قضيه مشكل نداشته باشد و خيلي جاها مانند سازمان ملل و... را هم با خود هماهنگ كردند. زمين‌هاي فلسطين كه آن زمان مستعمره انگليس بود خريده شد و پروژه پيشرفت كرد. خود انگليس هم كه مبتكر همين طرح بود و وزير خارجه وقت انگليس طراحي اين مسأله را بر عهده داشت. انگليسي‌ها مي‌رفتند و يهودي‌هاي مسلح جايشان را مي‌گرفتند و توطئه اين‌چنين صورت گرفت. بالاخره جنگ‌ها و زدوخوردهايي پيش آمد. در حالي‌كه عرب‌ها نيز آمادگي نداشتند، آنها آمادگي و سلاح فراوان هم داشتند و به سرعت هم اين رژيم اعلام موجوديت كرد و سازمان ملل هم آن را به رسميت شناخت.

وي به سير مهاجرت يهوديان سفيدپوست دنيا به اسرائيل(سرزمين‌هاي اشغالي) به اهميت آن براي نقش آفريني غرب در خاورميانه پرداخت و گفت: اين كشورها همواره به يك عامل كنترل در اينجا نياز دارند. قبل از انقلاب اسلامي ايران، از ايران به شكل محكم‌تر و قوي‌تر استفاده مي‌شد كه البته امتياز رژيم ايران به رژيم اسرائيل اين بود كه ايران يك كشور مصنوعي و ساخته شده مثل اسرائيل نبود و هزاران سال سابقه داشته و داراي رژيمي ريشه‌دار، داراي ثروت و نفت، قدرت در منطقه و سابقه‌ي همكاري با غربي‌ها بود. ايران يك سرويس‌دهي خوبي در اين زمينه داشت تا جايي كه آمريكايي‌ها خيلي از سلاح‌ها را قبل از آنكه در اختيار رژيم اسرائيل بگذارند به ايران مي‌فروختند، مثل هواپيماهاي فانتوم و اف14 كه هواپيماهاي مدرني در زمان خود بودند. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، موقعيت رژيم اسرائيل حساس‌تر شد و تغييراتي انجام شد. يكي تكيه و توجه اكيدتر روي رژيم اسرائيل و ديگري كار بر روي كشورهاي عربي جهت نزديك كردن هرچه بيشتر اعراب به اسرائيل بود.

حجت‌الاسلام خامنه‌اي ادامه داد: قبل از آن 3 يا 4 كشور در خط مقدم مبارزه با رژيم اسرائيل بودند. در جنگ 6 روزه مصر در راس اين كشورها قرار داشت كه نيروي زميني‌اش زمين‌گير شد و ديگران سوريه و اردن بودند و يكي هم لبنان كه در آن زمان قدرت چنداني نداشتند و علاوه بر تلفات جاني و مالي، حتي قسمت‌هايي از كشورشان را هم از دست دادند.

نماينده‌ي چهار دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي، در ادامه با اشاره به روابط ايران و اعراب، گفت: در ادامه اين اتفاقات، شوراي خليج‌فارس به راه افتاد كه آن، كار خود آمريكايي‌ها بود و بعد از انقلاب اسلامي ايران، سعي كردند اسرائيل را كه تهديد واقعي براي همه‌ي اعراب منطقه بود را به فراموشي بسپارند و ايران را به عنوان تهديدي براي اعراب علم كردند و مسأله‌ي عرب و عجم را به راه انداختند.‌ در حالي‌كه ايران آنها را حتي تهديد زباني هم نكرده بود اما رژيم اسرائيل قسمت‌هايي از سرزمين‌شان را هم تصاحب كرده بود. به هرحال سياست استعماري بين‌المللي استثمارگران آمريكايي به طور كامل تغيير كرد و اين تغيير به گونه‌اي بود كه مي‌خواستند ايران را به انزوا بكشانند و البته اقدامات بسياري هم انجام دادند و مي‌خواستند از بين كشورهاي عربي جايگزيني براي ايران پيدا كنند. اين ايران همان ايراني بود كه قبل از انقلاب اسلامي، حمايت نظامي كامل آمريكايي‌ها را داشت و هيچكس جرات اشاره‌ي بدي به ايران را نداشت.

وي ادامه داد: منطقه‌ي خراسان كه هم‌مرز شوروي سابق بود و شوروي هم يك كشور قدرتمند نزديك، مشرف و مسلط به ايران آن‌روز بود اما آمريكايي‌ها آخرين تجهيزات ديدباني را آنجا گذاشته بودند و تمام تحركات شوروي را رصد مي‌كردند. ايران چنين موقعيتي داشت. در آن موقع به خاطر اروندرود كه مورد اختلاف ايران و عراق بود، ايران يك حركت كوچك كرد و عراق زيرورو شد. ايران شده بود سرزمين تامين گسترده‌ي اهداف سياسي و اقتصادي آمريكا و همان‌گونه بود كه آمريكا مي‌خواست و هركس كه آمريكا مي‌خواست - كه اسرائيل هم از آن جمله بود - ايران آن را به رسميت شناخته بود.

دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) گفت: حالا امروزه شرايط طوري است كه در جبهه مخالفت با رژيم اسرائيل، يك طرف ما هستيم، در نقش يك كشور اسلامي ضد استعماري؛ آن هم يك كشور اسلامي متفاوت با بعضي‌هاي ديگر.

حجت‌الاسلام خامنه‌اي گفت: ما مي‌گوييم زيربناي فكري حكومت مبتني بر تفكرات امام خميني(ره) و افرادي چون شهيد مطهري و روشنفكراني مثل مرحوم شريعتي است كه هنوز همان ريشه‌ها وجود دارد. حالا درست است كه يك‌سري متحجر هم پيدا شده‌اند كه ما با آنها كاري نداريم.

وي ادامه داد: غربي‌ها با ده‌ها هدف استراتژيك رژيم اسرائيل را به وجود آوردند اما حالا در اين منطقه يك كشوري پيدا شده كه از اساس نظام اسرائيل را جعلي مي‌داند و به همين جهت هم هست كه نمي‌گوييم "اسرائيل" و مي‌گوييم "رژيم صهيونيستي"؛ و اين پروژه‌اي كه در ايران دارد دنبال مي‌شود، باعث زحمتشان شده و اين رفتاري كه با ما مي‌كنند مانند همين مسأله‌ي انرژي هسته‌اي در همين حد كه هست بايد ببينيم با اينكه آنها با كره‌ شمالي هم مشكل دارند اما درباره‌ي انرژي هسته‌اي با آنها مثل ما مخالفت نمي‌شود. چرا كه آنها مثل ما با رسميت رژيم اسرائيل مخالفت نكردند و بعد از اينكه سازمان ملل رژيم اسرائيل را پذيرفت، آنها هم پذيرفتند. البته بايد بدانيم كه با قدرت مي‌شود اينها را سر جايشان برگرداند.

به گزارش ايسنا، دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) گفت: تصميم سازمان ملل "قسم حضرت عباس" نيست كه جابه‌جا شدني نباشد. مثلا كشور رسمي تايوان به خاطر قدرت چين كمونيست از صحنه سازمان ملل بيرون مي‌شود و اين نشان دهنده‌ي اين است كه كار شدني است.

حجت‌الاسلام سيد هادي خامنه‌اي در ادامه سخنراني در جمع اعضاي كميته سياسي سازمان جوانان و دانشجويان مجمع نيروهاي خط امام(ره) يادآور شد: ما با رژيم اسرائيل سازش نمي‌كنيم. چون اين اصلي مبتني بر انقلاب ماست. مسأله‌ي فلسطين و اسرائيل در اطلاعيه‌هاي سال‌هاي 41 و 42 امام(ره) هم بود. در آن موقع خيلي‌ها حتي نمي‌دانستند كه ما به هيچ عنوان نمي‌توانيم از مسأ‌له‌ي نظامي مثل رژيم اسرائيل چشم بپوشيم. به همين جهت هم وجود آمده است. مخالفت با ما زياد است و هر روندي كه باعث تكامل و توسعه‌ي علمي، سياسي، فرهنگي و... ما بشود، با آن مخالفت مي‌كنند. قبلا تعريف شده است كه بايد با آنها(ما) مخالفت بشود. من مطئنم اين مخالفت‌ها زمان‌بندي و اولويت‌بندي شده‌اند و اتاق‌هاي فكري حتما وجود دارند و اقدامات و تفكراتي در آن عليه ايران صورت مي‌گيرد. بنا بر اين عقيده‌مان، ما بايد از مبارزان فلسطيني دفاع كنيم و آنها هم از خودشان دفاع كنند. اين حمايت هم سياسي است، هم فرهنگي و هم مالي. البته من از حمايت تسليحاتي‌ خبر ندارم. البته لازم هم نيست، چون آنها دسترسي به اسلحه دارند و فقط پول نياز دارند. البته اين پول نه فقط از طرف ما بلكه از طرف ساير كشورها به صورت مردمي و غيرمردمي بايد باشد. ما از آنها حمايت مي‌كنيم و حمايت‌مان بايد علني هم باشد. لبنان هم شرايطش طوري شده كه مثل فلسطين شده است و طبيعتا بايد از آنها هم حمايت كنيم چون با ما ارتباط پيدا مي‌كند.

وي تصريح كرد: از بعد انقلاب اسلامي، مسائل زيادي در اين مورد داشتيم. مدتي نيروهايي در جاهايي از منطقه داشتيم و بعدها تغييراتي ايجاد شد و در نهايت باعث شد چيزي به نام "حزب‌الله" درست بشود. حزب‌الله براي اين درست شد كه نيازي به كمك نظامي ديگر كشورها نباشد و همانجا نيروها را بسازند و مبتكر اين فكر هم خود امام(ره) بودند. امام(ره) فرمودند، بهتر است كاري كنيد كه از دل همين مردم نيرو به وجود بيايد و نه اينكه مرتبا از جاهاي ديگر نيرو بياورند. چرا كه اين كار هميشگي نمي‌تواند باشد. در حزب‌الله از مذاهب ديگر مثل سني‌ها و مسيحيان هم وجود دارند و كار مي‌كنند و يك مدير عاقل و مدبري نيز در راس حزب‌الله وجود دارد كه قدرت جذب خيلي خوبي دارد. من در ارتباطاتي كه با آنها داشته‌ام ديده‌ام كه كارهاي تشكيلاتي بسيار خوبي دارند. چندين بار توطئه‌هاي جاسوسي آمريكا را توانسته‌اند پيدا كنند. شبكه وسيع رسانه‌اي و مخابراتي كاربردي دارند كه آن‌قدر موثر هستند كه چند سال پيش احزاب مخالف حزب‌الله در لبنان در اين شبكه‌هاي اخلال‌هايي را به وجود آوردند كه حزب‌الله را بخوابانند اما حزب‌الله با قدرت توانست از پس آنها برآيد. هدفشان حكومت نيست و صادقانه كار مي‌كنند.

دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) ادامه داد: نظام ما و اقتدار ما هدف آنها( غربي‌ها و صهيونيست‌ها) است. هدف‌گيري هم بسيار جدي است و موجوديت جمهوري اسلامي را هدف گرفته‌اند و اشخاص در دوره‌هاي خاص مطرح نيستند. چون آنها مي‌دانند در اين نظام حتي آدم‌هايي كه منتقد هستند نيز به مباني انقلاب پايبندند و حتي ادعايشان اين است كه براي تحكيم نظام دارند اين مخالفت‌ها را مي‌كنند. ما براي تامين انديشه‌هاي انقلابي و انسان‌دوستانه‌ي خودمان بايد از فلسطين و لبنان دفاع كنيم. همچنين براي وفاداري نسبت به انديشه ضدصهيونيسم كه از اركان نظام ماست، بايد پاي قسمي كه خورده‌ايم بايستيم. براي اينكه توطئه‌ها عليه ما علني شد، بايد دست‌هاي راه دوري را مثل حماس و حزب‌الله داشته باشيم. مطمئنا حضور قدرتمند آنها امنيت ما را هم بيشتر مي‌كند. امنيت ما در واقع بستگي به امنيت آنها دارد. اگر كمكي به آنها مي‌كنيم نبايد منتي سر آنها بگذاريم بلكه بايد از آنها ممنون باشيم كه اين كمك‌ها را قبول مي‌كنند و با موجوديت خودشان امنيت ما را افزايش مي‌دهند. قدرت ما را افزايش مي‌دهند و خداوند در اين فرمول كاري كرده كه هم ما به منظورمان مي‌رسيم و هم تكليف‌مان را عمل مي‌كنيم. بعضي‌ها مي‌گويند چرا به داخل كمك نمي‌كنيد و به كشورهاي دور كمك مي‌كنيد كه اين حرف، اشتباه است. بنده از بيخ‌وبن اين انديشه را باطل مي‌دانم. حالا هر كسي مي‌خواهد باشد و به شدت معتقدم اين پول و اين كمك به هر شكلي بايد صورت بگيرد تا امنيت خودمان برقرار شود. ما به شدت به آنها نيازمنديم و اگر اقتدار آنها كمي مخدوش شود ما هم در مخاطره قرار مي‌گيريم.

حجت‌الاسلام خامنه‌اي گفت: اينكه بعضي از جريان‌هاي خاص امروز زياد حرف از دفاع از فلسطين مي‌زنند، نبايد باعث شود اصلاح‌طلبان اين موضع قديمي خود را فراموش كنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 2 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب